5

nasvetov o telesni dejavnosti

Kaj pravi znanost?

Srčno-žilne bolezni in tveganje za demenco

Srčno-žilne bolezni so neodvisni in ključni dejavnik tveganja za kasnejši razvoj demence, ki morda celo presega dedno obremenjenost.

Koristi telesne vadbe brez izgube teže

Visoko in zmerno intenzivna vadba ugodno vplivata na izgubo maščevja tudi brez sočasne izgube telesne mase.

Vadba za moč in umske sposobnosti

Vadba za moč morda lahko izboljša umske sposobnosti, pred pripravo priporočil pa je nujna izvedba dodatnih, ustrezno zasnovanih raziskav.

Telesna vadba med nosečnostjo in predporodna depresija

Nadzorovana vadba med nosečnostjo je lahko koristna za preprečevanje predporodne depresije.

Stanje sinaps telesno aktivnih starostnikov

Telesna dejavnost v starosti morda lahko izboljša celovitost povezav med živčnimi celicami.

Onesnažen zrak, telesna dejavnost in možgani

Izpostavljenost onesnaženemu zraku lahko zmanjša ugodne vplive telesne dejavnosti na zdravje možganov.

Telesna dejavnost in umske sposobnosti pri ženskah srednjih let

Izsledki raziskave ne podpirajo povezave med večjo telesno aktivnostjo in boljšimi kognitivnimi izidi pri ženskah srednjih let.

Telesna aktivnost in Alzheimerjeva bolezen

V oskrbo bolnikov z omenjeno obliko demence je smiselno vključevati zmerno telesno dejavnost vse dotlej, dokler so jo bolniki sposobni varno izvajati.

Telesna aktivnost izboljša kvaliteto življenja

Telesna aktivnost izboljša kvaliteto življenja, simptome depresije in spoznavnih sposobnosti v primeru kroničnih bolezni možganov.

Sedenje krajša življenje

S telesno vadbo lahko omilimo škodljive učinke sedenja na zdravje.

Aerobna vadba in kognitivne funkcije odraslih

Aerobna vadba pri sicer neaktivnih zdravih odraslih izboljša izvršilne funkcije.

Redna telovadba zmanjšuje tveganje za razvoj demence

Zmerna aerobna vadba lahko izboljša kognitivno delovanje in kakovost spanca ter omili simptome depresije.

Vpliv fizične aktivnosti na pojav demence in Alzheimerjeve bolezni

Rezultati so pokazali povezavo med fizično dejavnostjo in nižjim tveganjem za razvoj demence. 

S telovadbo proti tesnobi

Telesna dejavnost zmanjša občutek tesnobe in pripomore k boljši samopodobi. Uspešna je tudi pri zdravljenju simptomov anksiozne motnje.

Bodimo fizično aktivni

Pretežno neaktiven življenjski slog lahko vpliva na zdravje in spodbuja nastanek kroničnih bolezni.

Prednosti redne telesne aktivnosti med nosečnostjo

Skupina kanadskih strokovnjakov je v sodelovanju z zdravniki in nosečnicami pripravila skupek priporočil za izvajanje telesne dejavnosti v nosečnosti.

Priporočila za telesno dejavnost 2018 – vse je boljše kot nič

Že malo telesne dejavnosti koristi zdravju, več pa je le še bolje.

Pri izbiri aktivnosti upoštevajmo svojo telesno pripravljenost

Raziskave kažejo, da je za boljši izkoristek aktivnosti potrebno obremenitve prilagoditi začetni telesni pripravljenosti.

Želite vedeti več?

Z oddajo e-naslova se boste naročili na novice o objavah na spletišču zdravaglava.si.



    Z oddajo kontaktnih podatkov dovoljujete SiNAPSI in izvajalcem projektov, na katerih temelji spletišče zdravaglava.si, da vas lahko kontaktirajo z odgovori na zastavljena vprašanja ali oddane predloge.

    Z vašimi kontaktnimi podatki bomo ravnali skladno z določili uredbe GDPR. SiNAPSA in RC IKTS (ki je gostitelj spletišča zdravaglava.si) se obvezujeta, da pod nobenim pogojem ne bosta delila podatkov iz baze uporabnikov neposredno ali posredno s katerokoli zunanjo organizacijo ali podjetjem.

    prof. dr. David L. Katz

    “Z uporabo organiziranih elektronov lahko drug drugemu posredujemo svoje misli. Nekoč bi temu rekli čarovnija, danes vemo, da je to znanost.”

    prof. dr. David L. Katz

    ustanovni direktor Centra za raziskovanje preventive Yale-Griffin Univerze Yale